Message d'erreur

  • Notice : Undefined offset: 0 dans _getNidParent() (ligne 120 dans /home/users5/i/interromania/www/sites/all/modules/interRomania/ir_exercices/templates/theme.inc).
  • Notice : Trying to get property of non-object dans _getNidParent() (ligne 120 dans /home/users5/i/interromania/www/sites/all/modules/interRomania/ir_exercices/templates/theme.inc).

Ducumentu
Els Tudons

E navetestalaiots evuluiti, scantati da i lochi pupulati, senza nisuna funzione defensiva, ma solu funeraria. Pare ch’elle sianu state sepolcri cullettivi tamanti di incinerazione, per via di a quantità di vistighe ch’omu ci hà trovu. A naveta hè un munumentu essenzialmente minurchinu, ma presenta analugie grande cun e tombe gigante di Sardegna. A più famosa hè quella dels Tudons in Ciutadella, cunsiderata l’edifiziu più vechju à u mondu è unu trà i megliu cunservati.

In più di e navetes, ci sò parechji altri munumenti megalítichi in Minorca. I talaiots, numerosi in Maiorca dinù, sò apparagunati cù i nuraghi di Sardegna, bench’elli sianu più ridotti di dimensione. Avaranu avutu una funzione defensiva elli dinù, postu chì si scontranu vicinu à e muraglie di i paesi. E taules sò sputicamente minurchine: una tavula fatta cun duie petre maiò poste una nantu à l’altra in forma di T. A so funzione ùn si sà.