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« Battlefield », le nouveau « Mahabharata » de Peter Brook

« Battlefield », le nouveau « Mahabharata » de Peter Brook

Peter Brook hà creatu u so Mahabharata in 85 in Avignon. Un’epopea di nove ore, u so capu d’opera. 30 anni dopu ne face unu più minimalistu d’appena più d’un’ora.

U Mahabharata, cum’elli dice l’indiani hè una furesta infinita, epopea d’una guerra gigantesca trà duie famiglie per u pussessu d’una cità oramai distrutta da l’acque di u Gange, una furesta travesrsata da favule palese, raconti segreti. Un puema longu quant’è quelli di a bibbia : 274 778 mila versi, un imensu contu di maravigli è di spaventi, scrittu trà u quatriesimu seculu nanzu à Cristu è u terzu seculu dopu à Cristu.

Perchè avè lu ripigliatu trent’anni dopu ? Peter Brook dice « Campemu un’epuca duve tuttu cambia. À volte isse periode di cambiamentu sò creative assai, l’alba d’una era nova è pusitiva, ma oghje seriamu piuttostu ind’a falata, tuttu sprufonda adipertuttu. St’alternanza di tempi di cunstruzzione è distruzzione hè u grande tema di u Mahabharata, secondu u quale a vita  di l’umanu si sbucina in quattru grande età. Oghje campemu in l’età di Kali, chì hè quella di l’oscurantisimu dopu à l’età d’oru, d’argentu è di ferru. Cumu fà per ùn vede chì a distruzzione hè adipertuttu, trà terrurismu, a guerra in Siria è e so cunsequenze tremende ».

Principia issa nuvella pezza à a fine di a guerra sterminatrice chì hà stirpatu milioni di guerrieri. Cum’è tutti i conti arcaichi a guerra hè nata d’una lita familiale : l’opposizione accanita trà i centu fratelli Kaurava, cundutti da u fratellu più grande, Duruhodana è i cinque cugini, I Pandava, cundutti dà u primunatu Yudhishtira.

I centu fratelli sò morti. Hà vintu Yudhishtira. « Cumu regnà ? Cumu truvà a pace quandu u campu di battaglia hè cupertu da tutti issi morti ? Cumu campà cun issu rimorsu chì vi rode l’anima ? » si dumanda Peter Brook.

La représentation du " Mahabharata " " Peter Brook a tout compris "

LE MONDE | 24.11.1989 à 00h00

Entassées dans un vaste auditorium de Delhi, deux mille personnes applaudissent chaleureusement à la fin du spectacle, geste rarissime de la part du public indien. Ils viennent de découvrir pour la première fois le Mahabharata réalisé par Peter Brook. Professeurs et étudiants pour la plupart, ils ont été élevés dans le culte de cette légende fleuve. Le film les console de l'affligeant soap-opera dominical qui, à la télévision, bat tous les records d'audience dans le pays. L'entrée de Shiva ou de Krishna est accueillie par des torrents de murmures et de rires. Après six heures de projection, les langues se délient. " Je suis venu pour voir si un Européen pouvait être ému par une saga indienne. Peter Brook a tout compris ", s'exclame un professeur.

Une vieille militante féministe déplore que les comédiens ne soient pas indiens et que les dialogues, trop brefs, cachent la richesse du Mahabharata. Une autre, au contraire, pense que " au lieu de simplifier les textes, Brook les a épurés. Les scènes ressemblent ainsi à des flèches, rapides, précises, qui donnent plus de force à l'histoire ". Le lendemain, la presse est du même avis. " Le Mahabharata de Peter Brook provoque un engouement universel ", titre notamment The Times of India du 4 novembre, qui salue une réalisation " étonnamment pure, lucide et directe de cette épopée indienne ". " La simplicité ressort de chaque image (...). Le Mahabharata de Peter Brook n'a pas la grandeur d'une épopée à proprement parler. Sa grandeur à lui, c'est un scénario et des interprétations brutes ".