Tappa 7

Avemu fattu l’aretta in Corti è i so cuntorni: ci hè da vede è da sente centu voce, d’eri è d’oghje,  di quì è d’altrò è ancu di luntanu cum’è issi giuvanotti ghjunti da l’altre parte di u mondu à studià in Corti.

Sò tanti è po tanti i mutivi di riclamà per Corti ch’ellu diventi u centru amministrativu è decisiunale di a Corsica sana è unepochi si spennanu da anni è anni à intriccià discorsi argumentati chì ùn mancanu nè di forza nè di ghjudiziu. È quessi ammentanu da a pusizione geugrafica centrale sinu à risolse cum’è a situazione di territoriu tradiziunale è rughjone muntagnolu. È ci si aghjunghje dinù a situazione prediletta di sede di l’università.

Sta volta ci faremu un giru in cità, cù e so case è statule, a ghjente di u lucale, studianti è abitaticci, ghjente di estru è di cultura –è certi ci cumove u so ricordu chì oghje ùn sò più-; è po i so cuntorni, valle è muntagne, è per finisce ci ne faleremu passendu per Pontenovu è u so ponte famosu.

Cità di Napulione, chì creò un statunazione forte è centralizatu cù a Francia, Aiacciu pare dinù ch’ella si imponghi  da capitale amministrativa trà mezu à Golu è Liamonu. È po ùn li mancanu garbu è persunalità ligati cù u lucale, una storia è una cultura ancu elle spectifiche.

È tandu, Aiacciu è Corti affaccanu cum’è duie cuncezzione di a Corsica, ma Corsica ùn saria senza una o l’altra.

State à sente l’intervista di Patrizia GATTACECA nantu à INTERROMANIA > Rubrica LITERATURA > Rubrica PUESIA > Rubrica E PORTE DI A PUESIA. Issa ragiunata dura 04mn56sec. Vi si dumanda di:

1) stà à sente l’inseme

2) trascrive nantu à carta a so risposta à a prima dumanda ( sinu à 01mn28sec)

Traduzzione

Sumariu:

Principià à amparà !