U VERANU DI MARIELLA

U Veranu

U veranu hè una di e stagione significativa di l'annu. Dopu à e notte longhe d'inguernu, a natura cumencia à sveglià si, i fiori crescenu è l'arburi cumencianu à rimbuccià. Hè una stagione di rinnovu, frizzu è speranza, perchè chì u veranu hè impurtantissimu, perchè chì piace à tutti è chì pudemu apprufittà ne di più in assai modi.

U veranu hè spessu vistu cum'è un tempu di rinnovu è di rigenerazione. Hè in parte per a crescita di e piante è di i fiori. L'arburi rimbuccianu, i bucci si sviluppanu in foglie, è i fiori sortenu di terra. U veranu hè u tempu quandu a natura si sveglia dopu à un tempu di riposu, chì crea una atmosfera di rinnovu è di speranza. A ghjente esce di e so case à prufittà di a natura, ciò chì pò esse un soffiu d'aria frescu dopu à mesi di tempu fretu è scuru.

U veranu hè ancu una stagione assai impurtante per l’agricultori, i pruduttori è i pastori. E timperature più calle è l’acqua permettenu di fà cresce e giardiname, ciò chì significa di più cugliere, chì ponu aiutà à mantene i prezzi di l'alimentari, u manghjà à bon pattu è assicurà a sicurezza alimentaria. In più di què, i frutti è legumi freschi cumencianu à esse dispunibuli, ciò chì aiuta a ghjente à manghjà più sanamente sanu.

Per altru, u veranu hè spessu vistu cum'è una stagione di feste è celebrazione. Parechje festività di veranu sò tenute in u mondu sanu. Per esempiu, in l'India, ci hè a festività di Holi, chì hè discrittu ghjittendu polvera di culore nant’à l'altri. In Cina, l'annu novu chinese si festighjeghja à u principiu di u veranu. In l'Occidente, a Pasqua hè d’aprile, ciò chì hè dinù una festa di rinnovu.

Infine, u veranu hè una stagione chì incuragisce a ghjente à esce fora è à praticà esercizi fisichi . E timperature più calle è i ghjorni più longhi sò ideali per l'attività fora. A ghjente pò andà in bicicletta, praticà girandulate, corsa à pedi è altre attività spurtive. In più, u veranu hè u tempu perfettu per cumincià à mette si in forma per l'estate, postu chì e vacanze s’avvicinanu spessu.
Marzu hè un mese riccu di storia è avvenimenti, cù un significatu speziale in parechje culture in u mondu. Marca u principiu di u veranu in l'emisferu nordu è u vaghjime in l'emisferu sudu, è hè spessu assuciatu cù temi cum'è rinnovu, crescita, rinascita è equilibriu. 
U mese di marzu tira u so nome di Marzu, u diu rumanu di a guerra, chì era ancu cunsideratu cum’è u diu di l'agricultura è di u veranu. I Rumani anu descrittu e festività di Matronalia è Megalesia di marzu, in onore à e dee è dee-mamme. L'antichi Egizziani anu descrittu a festa di Shemu, chì marcava a fine di l'inguernu è u principu di u veranu, mentre chì i Grechi celebravanu e feste di Dionisu è Apollu di marzu. Chè vo festighjessite u ghjornu internaziunale di a donna, l’ottu in u mondu sanu, u ghjornu di San Patriziu u decesette in Iralanda o u mese di a storia di a donna in i Stati Uniti, marzu hè un tempu per celebrà.

Sò nata di marzu, à u principiu di u veranu, u ghjornu di A Nunziata è à qualchì metru sottu à a chjesa di A Nunziata di Canari, hè per dì vi s’ella hè una bella stagione ! È chì mese!

Iè, hè tuttu què u veranu !