OLIVE 2005, SEMINARIU DI TEATRU CUN L'IITM

Simana Internaziunale di Teatru à l'Università di Corsica

Scontri di 30.11.2004
à manu diritta, u direttore di OLIVE, Wladimir Jevtovic

à manu diritta, u direttore di OLIVE, Wladimir Jevtovic

L’idea di issu scontru di teatru hè chì, invece di impedisce a cumunicazione, u cunfrontu di l’alterità linguistica è culturale, s’ellu hè scunfinitu in manera astuta è raziunale pruduce u cuntrariu: mutivazione più ferma, spiritu di gruppu, cuuperazione, piacè di scopre l’alterità culturale, ricerca di linguaghji dramatichi cumuni. A finalità hè quella di u barattu di i metudi è di e tecniche di spressione è messe in scena partendu da listessu cuntenutu. U Sestu Scontru Internaziunale di e Scole di Arte Dramatica OLIVE 05, hè statu urganizatu à l’Università di Corsica da u CCU, l’Associu corsu di l’IITM è U Teatrinu. Sò stati presenti in Corti durante una simana piena di settembre scorsu. L’urganizatori avianu chjappu un risicu chì era propiu una scumessa di fà vene in un locu teatrale senza strutture nè stallazione spezializate una quarantina di prufessiunali di teatru avvezzi à travaglià cun tutti l’arnesi necessarii.
D’altronde ùn si piatterà u stupore in generale davanti à una cità spruvista di casali culturali bench’ella ci sia un’università è a scuntentezza di dui o trè, più atti à pedià per i viali citadini di qualchì metropuli chè à l’appossu di e serre curtinese.
Scumessa dunque. È malgradu a scarsia di l’arnesi è a mancanza di sala spezializata chì in u 2005 ùn era ancu apertu u Spaziu Natale LUCIANI, a scumessa hè stata vinta. L’attività varie anu fattu vede chì u linguaghju di l’arte dramatica hè un bellu cumplementu chì và cù a ricerca di u dialogu di e culture è i baratti trà lingue. Di fatti, ci vole à insignà l’uriginalità di issu seminariu inventatu è purtatu da Vladimir Jevtović di Belgrade, presente in Corti durante a sessione.
In issu prugrama OLIVE si tratta ogni volta di riunisce una decina di scole di teatru cun dui studianti è un prufessore à scola, dumandà li di travaglià tutti nantu à un testu listessu in e so varie lingue è i so varii stili è ghjochi specifichi. È po, ghjunta l’epuca di u scontru OLIVE, tutte e scole si trovanu in listessu locu è scumpartenu u travagliu in parechje fase:
1-presentazione di frammenti di u ripertoriu di ogni cultura è lingua presente
2-travagliu di una scena listessa da tutte e scole è presentazione
3-Barattu di sperienze: 1 prufessore è 2 studianti, tutti di situazione è lingue sfarente, travaglianu listessa scena
4-presentazione finale d’issu travagliu fattu durante u seminariu

L’autore sceltu pè OLIVE 2005 era Luigi Pirandello cù a so pezza “L’omu a bestia è a virtù” chì sarà a cumedia più ghjucata di u dramaturgu di Sicilia.
U prugrama di u scontru hè statu zeppu è riccu cun presentazione di scene in varie lingue è duie rapresentazione in chjusura u 9 di settembre. In Corti in a sala 23 di a FLLASH trasfurmata in teatru è po à a Santa in Casamacciuli. A cumpagnia di U Teatrinu hà ghjucatu U Topinnutu adattatu da Pirandello è po Patrizia Gattaceca, Anghjula Potentini è Antone Leonelli anu cantatu da fà onore à l’invitati di OLIVE 05. u CROUS, a Municipalità di Corti, u Museu di a Corsica, l’Offiziu di Turisimu Centru di Corsica si sò dati di manu da porghje accuglienza materiale, uspitalità è accunsentu culturale.

U risultatu? Lachemu lu dì da una di e scole, u Cunservatoriu di Arte Dramatica di Vienna, chì parla per mezu di a so direttrice, Bettina Turi Ostheim:

“I think, there are some causes, why work in the international groups was such a success: first the atmosphere of total freedom to do, what ever comes, without the obligation to bring „a result“ - the only obligation you have is to report what you have done during your work in the group; second that everybody in every group has nobody, who speaks the own language; and third, that under these circumstances everybody works on a scene that is already known. These conditions provoke a very intense, unusual and open exchange, which opens new and surprising ways and later can lead to surprising results – as it did in Corte, because of course every group presented a result of their work! So the second presentation of the Pirandello-Scenes was for me really an explosion of talent, and wit, and creativity, and...... again there were another new versions, from a very static, but highly emotinal version to puppets performing a modern version of Paolinos and Md. Perellas story to other paraphrases of the original scene or to very clear versions of the main conflicts of the scene.
For me that perfomances proofed, that for theatre people, actors or directors or teachers, the most important thing is to DO things and not to SPEAK about things. So, many student festivals present prepared plays or parts of plays or shows, and then students and teachers talk about it. This is important too, but a concept, which gives you the space to work together, to learn from each other by working it over instead of talking about, is simply great! I am sure, that our the students will not forget these interesting and lasting experiences, and so will I.”

E scole participante sò state:
1. Facultà di l’Arte Dramatiche di Belgrade ‘Serbia)
2. The Performing Arts Studio di Tel Aviv (Israele)
3. Cunservatoriu di Arte Dramatica di Vienna ‘Austria),
4. Accademia Naziunale di l’Arte di u Teatru è di u Sinemà di Sofia (Bulgaria),
5. Università Naziunale di Teatru è di Sinemà "I. L. Caragiale" di Bucarest (Rumenia)
6. Facultà di l’Arte Dramatiche di Cetinje (Montenegro),
7. Accademia di l’Arte di Novi Sad (Serbia),
8. Escola Superior de Teatro e Cinema, Instituto Politecnico de Lisboa (Purtugallu),
9. Accademia di l’Arte di Osijek (Cruazia);
10. Accademia di Teatru, Radiu, Sinemà è TV di Ljubljana (Sluvenia)
11. Escola Superior d’Art Dramàtic di València ‘Spagna), u
12. Dipartamentu di l’Arte di Corti.

 



The sixth meeting of Mediterranean theatre schools (IITM)

Cultural Centre of University of Corsica,
Corti,
4.-10.9.2005

Liste of participants:

1.Portugal, Lisbon:
ESTC,Escola Superior de Teatro e Cinema
1.Alvaro Correia,prof.
2.Susana Rodriges
3.David Bastos

2.Spain,Valencia:
ESAD, Escola Superior d’Art Dramatic
4.Jose Gabriel Torrero,prof.
5.Maria Albinana
6.Ricardo Vilaplana

3.Austria,Wien:
Konservatorium
7.dr Bettina Turi-Ostheim,prof.
8.Andrea Haller
9.Hannes Perkmann



4.Slovenia,Ljubljana:
Academy for theatre, radio, film and TV
1o.Jozica Avbelj,prof.
11.Susana Grau
12.Viktor Meglich

5.Croatia,Osijek:
Art academy
13.Edvard Majaron,prof.
14.Marta Bolfan
15.Hrvoje Perc

6.Romania, Bucharest:
ATF-National University of drama and cinema “I.L.Caragiale”
16.Mihaela Eugenia Sirbu, prof.
17.Bogdan Cotlet
18.Bogdan Albulescu

7.Bulgaria, Sofia:
NATFIZ-National academy of theatre and film arts “Krastyo Sarafov”

19.Krassimir Spasov,prof.
20.Desislava Nikolova Pashova
21.Dimitar Zhivkov Dimitrov

8.Turkey,Istanbul:
Istanbul University

23. Suat Ozturna,prof.
24. Roland Saro
25. Esmeralda Metka

9.Macedonia, Skopje:
Faculty of dramatic arts

26.Zoja Buzalkovska,prof.
28.Maja Andonovska
29.Miki Ancevski

 

10.Albania,Tirana:
Academy of arts
29.Alfred Trebicka,prof.
30.Loredana Gjeci
31.Roland Saro

11.Serbia and Montenegro, Belgrade:
Faculty of drama arts

32.Dr Vladimir Jevtović ,prof.Olive director
33.Jana Milić
34.Djordje Marković

12.Israel,Tel Aviv:
Yoram Loewenstein studio of theatre

35.Rafi Niv,professor
36.Assat Yaniv
37.Roy Ofir

13.France,Corse, Corti :
University of Corse

38.Jean Pierre Guidicelli,prof.
39.Kevin Lameta
40.Audrey Mazza
41.Sabrina Pietrolani
42.Christophe di Caro